Deprecated: Function session_register() is deprecated in /public_html/lo/archiwum_08_09/com_view.php on line 2
traugutt.net...

Komentarze

Traugutt rozdał karty
  Autor: Marta Pośpiech
2009-06-26 20:00:0883.4.16.39
   Traugutt jak zwykle najlepszy!;)

  Autor: Mateusz Smulski
2009-06-26 21:01:3183.22.239.165
   Składam szczere gratulacje tym co sie dostali. Traugutt w tym roku zmiótł z powierzchni ziemi swoich rywali jeśli chodzi o progi punktowe do poszczególnych klas xD

  Autor: Konrad Adamik
2009-06-26 23:31:4883.4.28.84
   w każdym razie, w imieniu swoim witam uczniów nowooddanych pierwszych klas ;]

  Autor: Kamil Kukowsky Gołdowski
2009-06-26 23:39:5880.53.16.58
   Spalić internet! Zabija tradycje, emocje i uczucia. Spalić! Na pohybel!

  Autor: Patrycja Owczarek
2009-06-27 00:54:4687.205.46.204
   też uważam że lepsze emocje by były jakby nie pisało w internecie ;d
progi punktowe jak zobaczyłam to sama się przeraziłam ;d
ale gratuluję ludziom i nauczycielom że stworzyli taką atmosfferę że tak dużo gimnazjalistów chce być w naszej szkole :)

  Autor: Agnieszka Szafarowicz
2009-06-27 10:30:4879.163.234.207
   czyli mogę być z siebie dumna? ;)
mnie też te progi zaskoczyły... a co do tego, że się dostałam, to systemowi nie wierzyłam. musiałam osobiście pojechać i sprawdzić na drzwiach xD


  Autor: Jakub Serwa
2009-06-27 13:50:2577.254.17.79
   no to mamy drugi Norwid:) przejmujemy pałeczkę szkoły z której się będą śmiać.

  Autor: Marek Podgórski
2009-06-27 14:13:1483.21.82.212
   O to akurat jestem spokojny.
Co prawda nowy rok rozpoczniemy bez takich kontestatorów szkolnej rzeczywistości jak np. para Alan i Loki, nie mniej, jestem pewien, że znajdziecie godnych następców.

  Autor: Kamila Kulisiewicz
2009-06-27 14:29:4379.163.228.43
   Brawo. I pozdrawiamy... zaprzyjaźnione liceum:)
Tym razem to my.

  Autor: Gośka Dziuba
2009-06-27 15:30:4779.163.240.31
   obawiam się jedynie, tego żeby nam wszystkim, nowym trauguciakom, starym oraz gronu pedagogicznemu tak wysokie progi punktowe nie uderzyły do głowy jak przysłowiowa "woda sodowa", bo wtedy z "atmosfery" zostanie mgliste wspomnienie...

  Autor: Justyna Kosela
2009-06-27 16:16:2383.30.176.179
   patrząc na to wszystko zastanawiam się, czy kiedyś skończy się takie prześciganie.

co do rekrutacji i Pierwszaków zapraszam na fora Naszej-Klasy. kwitnie, aż miło. ;)

  Autor: Grzegorz Szkutkowski
2009-06-27 20:00:0393.159.15.4
   patrząc na to wszystko zastanawiam się, czy kiedyś skończy się takie prześciganie.
uau. nie sądziłem, że usłyszę (przeczytam) takie słowa z 'ust' trauguciaka. brawo. tyle że co z tego, skoro reszta woli się lansować i drwić z IX LO. heh.

  Autor: Kamil Kukowsky Gołdowski
2009-06-27 22:43:3080.53.16.58
   A mnie zastanawia dlaczego grono pedagogiczne troszczy się o to by zamiast "Norwid" używać wszędzie jakiś niepotrzebnych omówień typu "zaprzyjaźniona szkoła". Tak na moje myślenie to niczego nie zmienia i wypowiedzi w żaden sposób nie czyni poprawniejszą. ;] Ot, taka mnie naszła refleksja w ten ponury, sobotni wieczór.

  Autor: Magda Morawska
2009-06-28 09:49:3694.251.139.55
   to samo mówiliśmy przygotowując zakończenie roku :)

  Autor: Jakub Serwa
2009-06-28 12:22:2177.254.3.75
   Norwid się do nas nigdy nie porównywał, bo nie było takiej potrzeby. To my mieliśmy zawsze jakiś kompleks niższości. Ale teraz w końcu możemy tryumfalnie patrzeć na nich z góry, chwaląc się najwyższymi progami punktowymi w mieście - ye!

  Autor: Kuba Kapitański
2009-06-28 12:57:0583.4.15.115
   Na gazeta.pl przedstawiają częstochowską rekrutację tak - http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,6762717,
Najwiecej_punktow_trzeba_bylo_do__Sienkiewicza_.html

Fakt faktem, obiektywnie stwierdzam, że Traugutt został tam w sposób chamski pominięty.

Jednak z drugiej strony nie mogę się oprzeć wrażeniu, że forma prezentacji wyników na traugutt.net jest również podkoloryzowana.

Traugutt jest najlepszy? Może, ale to zdecydowanie lepiej obrazują chociażby wyniki matury, ilość laureatów etc. a nie statystyki rekrutacji.

T

  Autor: Marek Podgórski
2009-06-28 16:25:0583.21.82.212
   Jednak z drugiej strony nie mogę się oprzeć wrażeniu, że forma prezentacji wyników na traugutt.net jest również podkoloryzowana. Doprecyzuj proszę, co masz na myśli?

  Autor: Agnieszka Kaczmarzyk
2009-06-28 20:30:17195.117.70.58
   Traugutt jest najlepszy? Może, ale to zdecydowanie lepiej obrazują chociażby wyniki matury

tylko czemu jakoś inne szkoły nie bardzo chcą udostępniać publicznie tych wyników matur?

  Autor: Marcin Krzywda
2009-06-28 21:06:1789.74.9.85
   Ja trochę nie rozumiem dyskusji. Co to za sukces dla szkoły, że są wysokie progi punktowe? Ważne jest jak Ci ludzie zakończą swoją edukację w tym liceum. Czy się tutaj czegoś nauczą, czy może zmarnują 3 lata?

Chciałbym zobaczyć takie statystyki dotyczące wyniki matur w liceach, które z liceów tutaj wypada najlepiej. Albo jeszcze lepiej porównanie wyników matur w stosunku do punktacji przy rekrutacji dla tego samego rocznika. Wtedy mielibyśmy jasność czy szkoła przyjęła słabsze osoby, ale czegoś ich nauczyła i ich matura wypadła dobrze, czy może odwrotnie - przyjęto osoby z wysokim wynikiem w gimnazjum, ale matura wypadła kiepsko...

  Autor: Michał Radziejowski
2009-06-29 00:03:0694.251.134.43
    Ja trochę nie rozumiem dyskusji. Co to za sukces dla szkoły, że są wysokie progi punktowe?

Bo to taki nieoficjalny wynik bitwy stoczonej w czasie 'Dnia Otwartego' zarówno w IXLO jak i w Traugucie.

P.S Popieram Lokiego.

  Autor: Pamela Otwinowska
2009-06-29 11:22:3083.21.83.127
   Chciałbym zobaczyć takie statystyki dotyczące wyniki matur w liceach, które z liceów tutaj wypada najlepiej. Albo jeszcze lepiej porównanie wyników matur w stosunku do punktacji przy rekrutacji dla tego samego rocznika. Wtedy mielibyśmy jasność czy szkoła przyjęła słabsze osoby, ale czegoś ich nauczyła i ich matura wypadła dobrze, czy może odwrotnie - przyjęto osoby z wysokim wynikiem w gimnazjum, ale matura wypadła kiepsko...

Zgadzam się.



Bo to taki nieoficjalny wynik bitwy stoczonej w czasie 'Dnia Otwartego' zarówno w IXLO jak i w Traugucie.


Z tym też się zgadzam.


Trochę to śmieszy. Wiadomo przecież, że to wszystko zależy od uczniów i egzaminu gimnazjalnego, a nie od szkoły. Gdyby ludzie tak dobrze nie napisali egz. nie byłoby takich wys. progów pkt i nie byłoby się czym chwalić. Zdaję sobie spr, że chodzi o to całe "obleganie" itp, tylko dlaczego w gazecie wyborczej są zupełnie inne wyniki, a tutaj inne?

brawo. tyle że co z tego, skoro reszta woli się lansować i drwić z IX LO. heh.

Ja tutaj widzę większy przytyk do nauczycieli, niż samych uczniów ;).

  Autor: Aleksandra Lupa
2009-06-29 14:11:0683.12.194.92
   Wysokie progi punktowe...co się dziwić skoro gimnazja na siłę dają dzieciakom same szóstki ... lizusy rlz. a czy Traugutt taki dobry okaże się jutro:)

  Autor: Grzegorz Szkutkowski
2009-06-29 15:04:4993.159.15.4
   ta cała rekrutacja na podstawie ocen jest śmieszna.
powinien być liczony tylko egzamin + olimpiady etc.

Ja tutaj widzę większy przytyk do nauczycieli, niż samych uczniów ;).
to źle widzisz ;)

  Autor: Grzegorz Bojanek
2009-06-29 15:59:1683.29.87.41
   A widzicie - jeśli chodzi o wyniki matur też istnieją pewne "pułapki", o których pewnie nikt nie pomyślał.

Powiedzmy, że jest jakaś szkoła A, której uczniowie są bardzo słabi. Nauczyciele to bardzo dobrze wiedzą. Dopuszczają do matury powiedzmy 30% wszystkich uczniów klas trzecich. I z tych 30% powiedzmy, że nie zdaje 1 osoba. Jakie mają statystyki? REWELACYJNE !

A teraz jest szkoła B, w której generalnie większość uczniów jest na dobrym lub bardzo dobrym poziomie i nie kwalifikuje się do tego, by ich do matury nie dopuścić. Ale przychodzi matura - coś nie wypada dobrze i w tej szkole jest powiedzmy 20 osób, które matury nie zdało.

I teraz - powiedzcie mi, która szkoła jest lepsza?
Bo przecież będzie się głośno mówić tylko o OSOBACH< KTÓRE MATURĘ OBLAŁY. Nikt już w żadnej prasie nie wspomni o tym ile osób nie zostało do matury dopuszczonych... prawda?

Chcę pokazać, że zawsze można tak ustawić sprawę, że nawet dobra szkoła może wyjść na szkołę marną.

Uwaga - mój przykład nie odnosi się do żadnej szkoły. Starałem się opisać przykład ogólny, który może "pojawić się w przyrodzie" :-)

  Autor: Olga Miłkowska
2009-06-29 18:47:4479.139.16.15
   Ło, ale wysokie te progi.
Gratulacje dla wszystkich, którzy się podostawali.
Co do elitarności i szeroko pojętej wspaniałości naszej, w każdej mierze cudownej szkoły, to zastanawia mnie jeden fakt, a mianowicie- co u licha ciężkiego robią tu jeszcze nauczyciele, na których CO ROK, powtarzam- co rok są skargi. Co oni są, nietykalni, czy jak, jakaś niewidzialna ręka ich chroni?! Nauczyciel, który nie potrafi nauczać i w znakomitej większości uczniowie (którzy zdają maturę akurat z nauczanego przez niego przedmiotu) muszą uczęszczać na korepetycje, chyba nie do końca spełnia swoją rolę, jaką jest odpowiednie przekazanie wiedzy młodemu pokoleniu. Więc, za przeproszeniem, może czas skończyć z robieniem sobie jaj z uczniów, którzy przychodzą do tej szkoły z dobrymi wynikami, a potem trafiają na belfrów, na lekcjach u których wszystkiego im się odechciewa. Od razu zaznaczam, że nie mówię o całej kadrze pedagogicznej, tylko nielicznych wyjątkach. Bo, moim zdaniem, jeśli mówimy o poziomie, to chodzi chyba o poziom nauczania... o który powinno się odpowiednio...dbać. I tak wiem, że ten post nic nie da i tylko posypie się na mnie lawina krytyki. Szczerze mówiąc mam to gdzieś, adieu, dziękuję za uwagę. Ktoś to w końcu musiał napisać.


  Autor: Marek Podgórski
2009-06-29 19:56:5883.21.82.212
   Trochę to śmieszy. Wiadomo przecież, że to wszystko zależy od uczniów i egzaminu gimnazjalnego, a nie od szkoły. Gdyby ludzie tak dobrze nie napisali egz. nie byłoby takich wys. progów pkt i nie byłoby się czym chwalić. Zdaję sobie spr, że chodzi o to całe "obleganie" itp, tylko dlaczego w gazecie wyborczej są zupełnie inne wyniki, a tutaj inne?
Egzamin gimnazjalny w tym roku wypadł gorzej, niż w ubiegłym (średnio prawie 3 pkt). Zebrałem trochę danych i policzyłem różnicę minimalnych progów punktowych. Zestawienie zawiera klasy z czterech szkół. Tam widać, gdzie progi rosły a gdzie spadały.
Nasz tegoroczny sukces moim zdaniem nie polega na tym, że progi są "takie wysokie", tylko na tym, że są najwyższe w mieście (co wcześniej nie miało miejsca) oraz na tym, że mieliśmy najwięcej chętnych z pierwszej preferencji.
Absolutnie nie zgadzam się z tezą mówiącą o tym, że to nie sukces szkoły. Z jakiegoś powodu Ci ludzie tą - a nie inną - szkołę wybrali. Podobnie Wy uczyniliście rok, dwa, pięć czy więcej temu.
Czytając niektóre wypowiedzi przypomina mi się rozmowa matki z córką:
C: Mamo, dostałam piątkę z klasówki, napisałam najlepiej w klasie!
M: Tak, a nie mogłaś się nauczyć na szóstkę?

Cieszmy się, bo mamy z czego :) (ja się ogromnie cieszę, że mogłem i nadal będę mógł pracować z takimi ludźmi jak Wy).

Czemu informacje podane w Gazecie Wyborczej różnią się od tych na traugutt.net nie wiem. Można sprawdzić na Kseonie, czyje są identyczne, a czyje nie.

  Autor: Pamela Otwinowska
2009-06-30 11:59:4183.22.251.203
    ta cała rekrutacja na podstawie ocen jest śmieszna.
powinien być liczony tylko egzamin + olimpiady etc.


Po części się zgadzam. Nauczyciele na koniec roku naciągają oceny itd.
Ale z drugiej strony ktoś może mieć gorszy dzień i zawalić egzamin i co wtedy? To jeszcze nie matura.
Pracujemy na Liceum całe trzy lata i to powinno być ukazane w ocenach.
Jednak wiadomo ocena, ocenie nierówna, ale zawsze tak było i trudno ten problem rozwiązać :).

  Autor: Kuba Kapitański
2009-06-30 22:08:2483.27.117.193
   Doprecyzuj proszę, co masz na myśli?

To, że jakie by statystyki nie były, muszą zostać przedstawione tak, aby pokazać naszą szkołę w jak najlepszym świetle. Najwięcej punktów aby dostać się w ogóle do danej szkoły potrzeba było do Sienia. Fakt, Traugutt, miał najwyższe progi do kilku klas i warto się tym pochwalić, ale nie mogę się oprzeć wrażeniu, że gdybyśmy mieli najwyższy próg ogólny, to wtedy ów fakt zostałby najbardziej naświetlony na stronie głównej.

Acz przyznaję szczerze, wyniki są imponujące w tym roku. Tylko tak jak wspomniałem, niewiele one świadczą.

Co oni są, nietykalni, czy jak, jakaś niewidzialna ręka ich chroni?

Jaka niewidzialna ręka? Słyszała Ty o czym takim jak Karta Nauczyciela? Dzięki niej zwolnić nieudolnego nauczyciela się praktycznie nie da. To wina chorego systemu oświaty, gdyby był urynkowiony sytuacja wyglądałaby zupełnie inaczej, niestety, opiera się on jeszcze głównie na regulacjach z PRLu :lol2:

  Autor: Marek Podgórski
2009-06-30 22:53:0683.21.82.212
   ...ale nie mogę się oprzeć wrażeniu, że gdybyśmy mieli najwyższy próg ogólny, to wtedy ów fakt zostałby najbardziej naświetlony na stronie głównej.
Oczywiście, że tak. Kuba - to chyba logiczne, że każdy "sprzedaje" to, co ma najlepszego. Zastanawiam się tylko, czy jest to "koloryzowanie" statystyk. Rożne rzeczy można mi zarzucić, dane statystyczne zawsze są zgodne z prawdą (a przynajmniej ze źródłem, z którego je pobieram).
Pozwolę sobie zauważyć, że chyba tylko na traugutt.net w dziale rekrutacja masz pełne statystyki rekrutacji z 5 ostatnich lat. Dodatkowo zebrałem minimalne progi punktowe i również umieściłem je na stronie (i tu Sienkiewicz jest na I miejscu).
Dane te pokazują zarówno lepsze jak i gorsze czasy II LO.


  Autor: Olga Miłkowska
2009-06-30 23:52:3979.139.16.15
   Jaka niewidzialna ręka? Słyszała Ty o czym takim jak Karta Nauczyciela?

Nie, nie słyszałam :P
Słyszałam tylko co nieco na temat czegoś, co właśnie tak działa, ale nikt mi nie potrafił tego nazwać. Dzięki za info.

  Autor: Kuba Kapitański
2009-07-03 13:50:13195.88.28.3
   Oczywiście, że tak. Kuba - to chyba logiczne, że każdy "sprzedaje" to, co ma najlepszego. Zastanawiam się tylko, czy jest to "koloryzowanie" statystyk. Rożne rzeczy można mi zarzucić, dane statystyczne zawsze są zgodne z prawdą (a przynajmniej ze źródłem, z którego je pobieram).
Pozwolę sobie zauważyć, że chyba tylko na traugutt.net w dziale rekrutacja masz pełne statystyki rekrutacji z 5 ostatnich lat. Dodatkowo zebrałem minimalne progi punktowe i również umieściłem je na stronie (i tu Sienkiewicz jest na I miejscu).
Dane te pokazują zarówno lepsze jak i gorsze czasy II LO.


Dobrze, ma Pan rację, rozumiem ową politykę, może mam nieco spaczone podejście bo Traugutta skończyłem ponad rok temu i patrzę na tę szkołę z nieco innej perspektywy. A są rzeczy, które mi się nie podobają i za bardzo nie waham się o nich mówić. Kiedy widzę jakąkolwiek bezkrytyczną apologię Traugutta lekko mi się ciśnienie podnosi.

PS: To nie są żadne pretensje, ot, obserwacje ;)

Nie, nie słyszałam :P
Słyszałam tylko co nieco na temat czegoś, co właśnie tak działa, ale nikt mi nie potrafił tego nazwać. Dzięki za info.


Uuu... takie rzeczy to moja droga na WOSie w liceum ;) ( chociaż *****, jak szkoła, która jest częścią systemu, ma nauczać o jego wypaczeniach :| ) Tak czy siak trza uzupełnić braki, ni za szto dziękować ;)



[pokaż news'y]